fish_ua: (Default)
fish_ua ([personal profile] fish_ua) wrote2011-02-05 06:07 pm

вірмени, голодомор, економіка як не найважливіше

Зараз на літклубі згадували вірменську спільноту (вона дуже велика в Запорізькій області, кажуть, хоча я не помічала) Анна згадала про їхню здатнісь моментально консолідуватися і нападати, якщо когось образять. В цей момент я напряглася, бо ця розмова могла вийти на якесь шовіністичне русло, а я цього страх не люблю. І тому задала питання, яке в той момент прозвучало просто щоб звернути розмову з небезпечного русла, а виявилося справді для мене хвилюючим. Я це зрозуміла, щойно вимовила:
- А чому вони так можуть, а ми так не можемо? Ну, щоб прізвища на -ко чи ще чогось такого було достатньо, щоб всі з тобою стали заодно. коли шо - захистили. Як вірмени.
Це вилилося в довгу дискусію. Ми говорили про те й інше, чому голодомор є об"єднавчою ідеєю для всіх присутніх (бабусі, дідусі всі ж місцеві) і не є нею в державному розумінні навіть для присутніх. Про те чи можна ображатися на західняка, який переймається голодомором дужче за тебе: "не мацай, це моя могила!!!!". Про те, що у вірмен теж купа різних діалектів, але однаково вони один за всіх і всі за одного.
І хоч дискусія на емоції не вийшла, текла собі мирно, однаково ми сперечалися. Вірмени б мабуть не сперечалися.

це дивно і дико, але і досі я не певна, що економіка, соціальна політика, прості штуки, які можна помацати, людям важливіші за ідею. Все суперечить цьому. Де ж важливіші, коли передпенсійна залізничниця Оля із сумом каже, що як її змусять до 60 допрацьовувати, вона загнеться, але варто їй згадати документи, які їй довелося заповнювати українською, вона спалахує пристрасною ненавистю за шкалою Ріхтера не знаю на скільки балів! Здавалося б, перше змушує її виживати, друге - ну, незручність банальна. Але судячи з сили її емоцій, друге їй важливіше.
Мені важко зрозуміти, як працюють ці терези.
Здається, так і американець того Клінтона, який кохався із секретаркою ненавидить дужче, ніж Буша, який приніс у країну тероризм і запустив багато серйозних проблем.

[identity profile] sergiy-shyshkin.livejournal.com 2011-02-05 05:13 pm (UTC)(link)
Привіт, Рибко-Фішко! Давно не спілкувались! )))
В мене в потязі теж був епізод на вірменську тему...

Їхали в одному купе вдвох з молодою вірменкою... Російськомовною, зрозуміло.
По мобілі з мамою вона спілкувалась вірменською.
Коли я почав аргументувати тезу щодо культури, укр. мови і т.д. вона теж трохи ощетинилась. Сама - менеджерка в якійсь просунутій фірмі. За фірму переживає по-справжньому.
Коли почав наводити відомі мені приклади класного використання вірменської музики по сучасному - їй теж сподбалось. Потім трохи послухали моєї з мобіли - навіть дешо попросила скинути по блю-тузу.
Не думаю, що я її завербував... )

Просто на початку 90х нам багато що вдалося на рівні культури і мистецтва. Ті самі Обереги, Рути і т.д.
Чиновники, бюрократи, депутати примудрились майже все профукати... Треба від них подалі.
Тільки ми маємо нормальні читабельні аргументи.

[identity profile] ripnyk.livejournal.com 2011-02-05 06:08 pm (UTC)(link)
Буш був нормальний мужик. Він теж стояв за своїх. Як міг

А щодо залізничниці Олі все дуже просто. Ми не є з нею одним народом. Ми належимо до різних племен. Чому так сталось - то вже інше питання. Але так є. Тому жити по законам іншого племені (заповнювати документи українською) для неї страшніше, чим терпіти знущання своїх співплемінників.

[identity profile] higher-caps.livejournal.com 2011-02-05 10:30 pm (UTC)(link)
так, це класичний випадок, дикі племена

[identity profile] fish-ua.livejournal.com 2011-02-07 07:11 am (UTC)(link)
ти ніколи не помічав, що "дикі племена" прекрасно чують, якої ви про них думки. і прекрасно чули вчора і позавчора, і чи не з цього ростуть вуха їхньої неприязні, друже мій?

[identity profile] higher-caps.livejournal.com 2011-02-07 05:57 pm (UTC)(link)
спробуйте пожити серед них на ісконній території, порівняйте

[identity profile] fish-ua.livejournal.com 2011-02-07 05:58 pm (UTC)(link)
а я серед кого живу, по-вашому?

[identity profile] jabogdan.livejournal.com 2011-02-06 03:26 pm (UTC)(link)
у цьому рецепті замісу (чи закваски) і полягає суттєва різниця між українцями і росіянами,вірменами,євреями, німцями,естонцями ітд...
в тому криється та на тому стоїть чудо багатовікової бездержавності українців.

усі ці іноземні зазіхання не витримують жодної критики, бо зазіхають або на слабке, або на нічиє.
українці завжди були тутейшим населенням, яке було ладне терпіти ярмо будь-якого чужого феодала(олігарха), тільки б не свого, Мазепа не єдиний приклад.

при тому, що при своїх феодалах у нас би вже давно була і одна церква, один народ, одна міцна держава, українське кіно і телевізія з радіом, український шоу-бізнес та спорт і навіть українські шахтарі та металурги в Донбасі, авіабудівники в Харкові та Дніпропетровську, останній би може звався уже давно Мазепинськом, Яворницьком чи якось інакше).

[identity profile] fish-ua.livejournal.com 2011-02-07 07:12 am (UTC)(link)
ну, ці всі слова надто туманно-описові, щоб могли висвітлити причину. вони не є причиною, вони може окремими рисами наслідку є.

[identity profile] fish-ua.livejournal.com 2011-02-07 07:07 am (UTC)(link)
А ще кожен присутній у різній формі сказав, що досита вже наївся зарозумілих справжніх християн і справжніх українців, які тільки себе справжніми і вважають. І знаєш, я розумію, про що вони.

[identity profile] ripnyk.livejournal.com 2011-02-07 08:16 am (UTC)(link)
Справжніх українців? А де ви їх бачили? Я часто буваючи у маленькому містечку на Прикарпатті, здавалось в осерді українськості, так практично і не побачив жодного, а ви в Запорі їх вже наїлися?) Киньте лицемірити. Не хочете - не треба. Але для чого при цьому робити таку ображену міну?

[identity profile] fish-ua.livejournal.com 2011-02-07 08:28 am (UTC)(link)
ображену міну побачили, а того, що я написала, не побачили.

Йдеться про інше. Нікому на світі не подобається, коли його хтось тикає носом: ти недосконалий, ти поганий українець, ти дике плем"я. Яку реакцію можуть викликати подібні звинувачення? Мені вже троє різних людей встигли дорікнути за те, що я сказала "дякую" тому блогівському примарі, який узяв на себе відповідальність за силумінчика. А я подякувала саме тому, що впродовж півроку мені тим силумінчиком дорікали близько дюжини різних людей, які вважають себе українськішими за мене і моїх співмешканців і, очевидно, вважали, що я стану істинною українкою тільки якщо наважуся зробити щось подібне. Відкрий очі, друже, прямо тут, у цьому пості в коментарях самі образи. и всі стаємо схожі на бабусь у хустинках, які, мов ворони, налітають на всякого неканонічно вбраного, хто заходить у церкву. Уже не можна просто собі бути українцем, для цього треба бозна-який екзамен скласти. Ось і ти - не побачив жодного. А себе хоча б таким вважаєш?

[identity profile] ripnyk.livejournal.com 2011-02-07 10:11 am (UTC)(link)
Має бути якийсь образ, якому треба прагнути просто відповідати. Хай міфологічний, хай не дуже реальний - має бути якийсь стандарт, на який треба рівнятись. І пресувати одне одного якщо не відповідаємо цьому стандарту. Здається, це називається суспільна думка. Те що Сталін так довго стояв - це так само гріх мешканців Івано-Франківська чи Дрогобича, як і ваш чи мій. Це - колективна ганьба, за яку відповідальні ми всі. Або, як варіант, остаточно визначитися, що в Україні мешкають два різних племені

(no subject)

[identity profile] fish-ua.livejournal.com - 2011-02-07 10:24 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] ripnyk.livejournal.com - 2011-02-07 10:34 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] fish-ua.livejournal.com - 2011-02-07 10:36 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] ripnyk.livejournal.com - 2011-02-07 10:48 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] fish-ua.livejournal.com - 2011-02-07 10:50 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] ripnyk.livejournal.com - 2011-02-07 10:53 (UTC) - Expand
(deleted comment)

(no subject)

[identity profile] ripnyk.livejournal.com - 2011-02-07 11:08 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] fish-ua.livejournal.com - 2011-02-07 11:11 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] ripnyk.livejournal.com - 2011-02-07 11:12 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] ripnyk.livejournal.com - 2011-02-07 10:57 (UTC) - Expand

[identity profile] anna-amargo.livejournal.com 2011-02-05 11:12 pm (UTC)(link)
Ну, Таня, умеешь же ты перекрутить:(( Дело же не в "не мацай, це моя могила!!!!", а в том, что люди, никогда не слышавшие очевидцев, не жившие с ними под одной крышей, а черпающие знания исключительно из архивов и пересказав, смеют говорить мне (при живой моей бабушке, это пережившей): "Нет, не так всё было, мы лучше знаем, мы об этом читали!" Бред какой-то...

[identity profile] jabogdan.livejournal.com 2011-02-06 04:06 pm (UTC)(link)
ну звісно, я не маю ніякого права журитись і співчувати геноциду мого народу в 32-33р, бо жоден з моїх навіть далеких родичів його не зазнав, на відміну від тих вірменів і євреїв, яких теж обминуло, але вони це сприймають як трагедію свого народу.

недавно Ізраїльський Президент також нам мудро радив не зациклюватись на минулому, а жити майбутнім, як то кажуть: нехай дурень битий двох небитих везе, а ми посміємось.

головні теми останніх 2-х років, які тут в жж збирають найбільше коментарів з "добрими" порадами це: як нам краще розділитись, розпастись, федералізуватись, конфедералізуватись ітд.

коротше: як краще самим собі могилу копати, що тре нам заготовити вдосталь вапна і цистерн з водою;
чи "брати"-порадники потім дадуть собі раду нас закидати негашеним вапном і присипати землею, щоб не сталось не дай Бог епідемії.

[identity profile] anna-amargo.livejournal.com 2011-02-06 04:20 pm (UTC)(link)
Ви, мабуть, неуважно прочитали мій коментар. Ви маєте право журитися і співчувати, це добре, це каже мені,що у Вас щире серце, що не може мене не радувати.

Але Ви не маєте права казати мені, якій прабабуся і бабуся розказували про зїденого собаку і односельців, що приходили забирати корів і казали: "Йди у колхоз і ми тобі їх повернемо, а не підеш, так здохнеш і ти і твої діти", що я маю якісь неправильні уявлення про Голодомор.

А тем більше, як це зробила колись інша людина у іншому місці, поблажливо називати моїх загиблих родичів "неукраїнськими щєпками, яки летіли, коли рубали укріїнський народ"...

[identity profile] jabogdan.livejournal.com 2011-02-06 08:05 pm (UTC)(link)
> Але Ви не маєте права казати мені, якій прабабуся і бабуся розказували про зїденого собаку і односельців...

> я вам нічого з цього приводу не сказав, а ви вже мене чомусь застерігаєте.
не пригадую, аби я з вами цю тему десь обговорював чи збирався дискутувати.
я цілком поділяю думку професійних українських істориків, на цю тему написано багато і свідчень теж є багато.
я ніде не говорив, що життя вашого родича менш цінне аніж життя етнічного русина.

просто, мої родичі у ті часи жили гірських селах в межах нинішніх Закарпатської, Франківської і Чернівецької обл, також ще були на Пряшівщині, один дідо звідтам був родом, їх це не зачіпило.
вони теж часом страждали від голоду, їздили на заробітки всюди від весни аж до осені, в найми за борошно на сільськогосподарських роботах у багатих багатоземельних газдів, на промисел в Борислав, навіть в Америку з поверненням додому, такі теж тоді були.
голодні роки в гірських селах взагалі траплялись частіше ніж ситі, але просто голод від нестачі харчів і голодомор -- дуже різні речі.

на цьому вибачайте, ця тема закрита, тема посту була інша, за даною темою я уже написав свою репліку.

(no subject)

[identity profile] anna-amargo.livejournal.com - 2011-02-06 20:14 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] fish-ua.livejournal.com - 2011-02-07 07:32 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] anna-amargo.livejournal.com - 2011-02-07 14:05 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] fish-ua.livejournal.com - 2011-02-07 14:29 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] anna-amargo.livejournal.com - 2011-02-07 14:38 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] fish-ua.livejournal.com - 2011-02-07 14:42 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] anna-amargo.livejournal.com - 2011-02-07 15:25 (UTC) - Expand

[identity profile] fish-ua.livejournal.com 2011-02-07 07:04 am (UTC)(link)
Ну звісно, Сано, я ніколи тебе не розуміла.
Мене не цікавить хід мислення високочолих поетів, яким саме уявлення, ніби хтось знає краще, кісткою поперек горла стає. Мене цікавить хід мислення тих, хто вирішує масою.

[identity profile] anna-amargo.livejournal.com 2011-02-07 02:11 pm (UTC)(link)
Таня, ми же сказали, что массу бесит - профанация, цирк и откровенная ложь. Нельзя сделать "идею", привирая то там то здесь, во всяком случае - до тех пор, пока живы хоть какие-то очевидцы... Каждая семья, в которой кто-то пережил Голодомор, знает - как оно было в их конкретной малой ячейке. И бесится, когда ей навязывается идея, что их семейная память - дерьмо, на фоне "трегедии нации"... Вот с этого момента и начинается резкое "Да идите вы в ж-опу"...

[identity profile] fish-ua.livejournal.com 2011-02-07 02:27 pm (UTC)(link)
на тлі - лайно... а цього ти де нахапалася? Сан, я розумію, коли Настя-Альона сама з собою говорить від мого імені і сама мені аргументи приписує, а тоді ж сама й ображається. Але коли ти те саме робиш - я цього не розумію.
Або дай мені лінк, де чорним по білому тобі хтось каже: "твоя семейная память - дерьмо, на фоне трегедии нации", або я тебе всерйоз не сприймаю.

(no subject)

[identity profile] anna-amargo.livejournal.com - 2011-02-07 14:36 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] fish-ua.livejournal.com - 2011-02-07 14:37 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] anna-amargo.livejournal.com - 2011-02-07 14:39 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] fish-ua.livejournal.com - 2011-02-07 14:44 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] fish-ua.livejournal.com - 2011-02-07 15:05 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] anna-amargo.livejournal.com - 2011-02-07 15:18 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] fish-ua.livejournal.com - 2011-02-07 15:40 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] anna-amargo.livejournal.com - 2011-02-07 16:04 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] fish-ua.livejournal.com - 2011-02-07 16:35 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] anna-amargo.livejournal.com - 2011-02-08 04:00 (UTC) - Expand

(no subject)

[identity profile] fish-ua.livejournal.com - 2011-02-08 06:53 (UTC) - Expand

[identity profile] yuridmitrievich.livejournal.com 2011-02-07 03:20 pm (UTC)(link)
Из письма И.В. Сталина Л.М. Кагановичу. 11 августа 1932 г.
«...Самое главное сейчас Украина. Дела на Украине из рук вон плохи. Плохо по партийной линии. Говорят, что в двух областях Украины (кажется в Киевской и Днепропетровской) около 50-ти райкомов высказались против плана хлебозаготовок, признав его нереальным. В других райкомах обстоит дело, как утверждают, не лучше. На что это похоже? Это не партия, а парламент, карикатура на парламент. Вместо того чтобы руководить районами, Косиор все время лавировал между директивами ЦК ВКП(б) и требованиями райкомов и вот долавировался до ручки. Правильно говорил Ленин, что человек, не имеющий мужества пойти в нужный момент против течения, не может быть настоящим большевистским руководителем. Плохо по линии советской. Чубарь - не руководитель. Плохо по линии ГПУ. Реденсу не по плечу руководить борьбой с контрреволюцией в такой большой и своеобразной республике, как Украина. Если не возьмемся теперь же за выправление положения на Украине, Украину можем потерять. Имейте в виду, что Пилсудский не дремлет и его агентура на Украине во много раз сильнее, чем думает Реденс или Косиор. Имейте также в виду, что в Украинской компартии (500 тысяч членов, хе-хе) обретается не мало (да не мало) гнилых элементов, сознательных и бессознательных петлюровцев, наконец - прямых агентов Пилсудского. Как только дела станут хуже, эти элементы не замедлят открыть фронт внутри (и вне) партии, против партии. Самое плохое это то, что украинская верхушка не видит этих опасностей...
...Поставить себе целью превратить Украину в кратчайший срок в настоящую крепость СССР; в действительно образцовую республику. Денег на это не жалеть. Без этих и подобных им мероприятий (хозяйственное и политическое укрепление Украины, в первую очередь – ее приграничных районов и т. п.), повторяю – мы можем потерять Украину».

[identity profile] fish-ua.livejournal.com 2011-02-07 03:41 pm (UTC)(link)
дай лінк на фотокопію, будь-ласка, це якраз те, чого Сані не вистачало як аргументу. я згадувала про існування таких архівних документів у розмові, але ж із повітря їх не витягнеш.

[identity profile] anna-amargo.livejournal.com 2011-02-07 04:07 pm (UTC)(link)
Ну, прочитала. Я это и раньше читала. Это документ, раскручивающий коллективизацию, индустриализацию и репрессии. Но никак не то, что мне нужно...

[identity profile] yuridmitrievich.livejournal.com 2011-02-07 04:40 pm (UTC)(link)
Из неизданной переписки И.В. Сталина с членами Политбюро ЦК ВКП(б) (1931-1936)
ng.ru › ever/2000-11-30/15_stalin.html

[identity profile] fish-ua.livejournal.com 2011-02-07 04:43 pm (UTC)(link)
ні. треба фотокопії. ок, сама пошукаю.

[identity profile] oles-barlig.livejournal.com 2011-02-07 05:42 pm (UTC)(link)
мова йде про настрої на території (себто, людей, які живуть тут), як так зрозумів, а не про "українців" як націю.